zaterdag 21 augustus 2010

Harpij arend, Harpia harpyja

<>
<><><><><><><><><><><><>
Harpij arend, Harpia haryja

En daar zat zij dan, midden in de jungle van Suriname te peuzelen aan een leguaan. Nooit in mijn leven ga ik meer vergeten wat dit met mij deed. Emotioneel, zo gelukkig was ik. De trip naar Arapahu was duur. We hebben dan ook lang getwijfeld te gaan. De 2e dag had ik mijn wens uitgesproken graag voor zonsopgang een boottocht te maken om de wakker wordende vogels te spotten. We zagen te weinig, ik wilde daarom terug. Na 2 keer vragen kreeg ik het idee dat de heren mij niet begrepen. Gelukkig ben ik geduldiger geworden na 1,5 jaar Suriname, dus ik liet de bootsman zijn gang gaan. Laat ik nu 2 minuten laten oog in oog staan met deze dikke dame. Ze was zoo groot, dat Jeroen vol ongeloof riep: zit daar nu een varken in de boom? Hij meende het, dat maakte het grappig. Uiteraard zou het lachen deze etende Harpy eagle kunnen verjagen, dus de lach werd ingeslikt. Achteraf besef ik nog beter wat voor een geluksvogel ik ben...

Meer weten over de grootste Arend van de Surinaamse jungle? klik hier!